Póni voltizsheveder (reithilfe)

Ez úgy kezdődött hogy az én drága elsőszülött fiam, aki egyébként odáig van a lovaglásért, legutóbb is földet fogott ügetés közben. Megnyugtató hogy semmi baja nem lett Ahogy látszik a fényképen, nincsen még négy éves sem, tehát ez nem annyira meglepő (mármint hogy lepotyog).  Az én legnagyobb meglepetésemre felugrott és követelte hogy visszaülve kezdjünk azonnal ügetni. Persze nem engedtem neki többet. Amúgy a pónilovat dicséri hogy nem ijedt meg és hogy kisfiam a kettőből egyszer talpra érkezett- sajnos a következőnél nem :).

Elkezdtem gondolkozni a dolgon. Lovas körökben úgy tartják, hogy a szőrén lovaglás székülést csinál( a lába elöl a felsőteste hátul a lovasnak mintha székben ülne, ellentéte a villa ülés). Nem és nem akartam venni neki voltizs hevedert, mert úgy gondoltam tanuljon meg rendes angol nyeregben lovagolni. Már látom hogy ez a célom megvalósíthatatlan anélkül hogy egy póni voltizshevedert  (pony reithilfe) ne vennék. Ez persze nem igazi voltizsheveder, inkább csak amolyan lovaglássegítő ( a járássegítő szinonímájára). Lehet kapni millió félét, de nekem ezek közül kettő volt ami igazán tetszett, árában is meg funkciójában is. Kerestem mindenütt. Néztem a magyar oldalakat(horribilis árú cuccok) néztem az ebayt, de még az ailexpress-t is. A legjob ajánlat az ebay-en volt

Voltigiergurt-Reithilfe-mit-einem-Haltegriffe-Gr-Cob-Full-Farbe-rot-schwarz

Az aliexpresst már csak azért is megéri megnézni, mert csomó vicces cuccuk van, ilyen pl a mű pónifarok, (senki ne gondoljon rosszra), hosszú műhajhoz hasonló lokni, amit a lovunk rendes farkához csatolhatunk fel, ha esetleg az túl rövid vagy nem elég színes. Képem az most nincs róla.

A választott modell ugyanaz mint az előző, csak két kapaszkodós, hogy az oldalra csúszást akadályozza meg, illetve lehessen bele kapaszkodni két kézzel.

Voltigiergurt-Shetty-Votligieren-Reithilfe-Umfang-145cm

 Amiről viszont teljesen megbizonyosodtam keresgélésem közben, hogy tőlünk nyugatabbra a pónilovaglásnak hagyománya van és pl németországban a gyerekek pónikon lovagolnak. Tele van ez ebay shetty, mini shetty méretekkel, tehát van rá kereslet, nem is kicsi, valamint a használt cuccok is ezt tükrözik. Nagy választék van alighasznált, vagy agyonhasznált póniméretű lovasfelszerelésből.

Az is elgondolkodtató volt, hogy mennyi lehetőség van a lovaglás tanulására különböző "nyergekben".A patractól a nyeregig el lehet jutni, tehát a legislegegyszerűbb vászon patractól elindulva lépésenként építik fel a lovaglást a nyeregben, mindig a lovas tudásának megfelelő eszközt választva. Ez nem feltétlenül jó és követendő, csak azt jelenti nagy hagyománya van kint a sportnak és áldoznak is rá, fejlesztik az eszközeiket.

Amúgy tele van jobbnál jobb ajánlatokkal. Majdnem vettem egy nyerget amin csak meg volt karcolva a bőr a hátsó kápánál, és ezért 10 euróért árulták. Azért nem vettem meg, mert nincs nagy lovam, viszont egy nagy nyergem már így is van itthon, minek legyen kettő? Heveder szinte új egy euróért?

Azért az ebben rejlő piaci rést ugye érezzük... Nem feltétlenül kell a horzéből vagy tanitától vásárolni ;)

 

(Következő írásom a kobakokról fog szólni, ha már az eséseket taglalom. Érdemes benézni, egy pár igazán elegáns kobak is előkerül majd...)